
cpermallorca 31/03/2026 - 13:42:24 | ![]() ![]() |
Salas acusa el Consell de “no defensar els mallorquins”
Coalició per Mallorca reclama mesures valentes contra la sobrepoblació
El portaveu de Coalició PER MALLORCA al Consell, Antoni Salas, ha denunciat durant el Debat de Política General que la institució “ni defensa els mallorquins com es mereixen, ni com ho necessiten”.
Salas ha situat la sobrepoblació com el principal problema de Mallorca, alertant que provoca saturació de serveis, dificultats d’accés a l’habitatge i un risc per a la cultura pròpia. “Si continuen arribant entre 20.000 i 30.000 persones cada any, totes les mesures seran pegats”, ha advertit, criticant que el Consell no hagi fet un estudi de capacitat poblacional.
El portaveu també ha assenyalat que molts joves es veuen obligats a abandonar els seus municipis per no poder accedir a un habitatge, fet que “romp vincles socials i culturals”.
Durant la seva intervenció, ha acusat l’equip de govern de gestionar “a base de pedaços”, especialment en àmbits com les places turístiques, la mobilitat o l’habitatge, i ha reclamat més ambició i planificació.
Salas ha defensat un canvi de model que aposti per vincular el turisme amb la cultura, la gastronomia i el producte local, així com la rehabilitació de zones turístiques degradades i la diversificació econòmica.
En clau de propostes, ha reclamat un pla demogràfic, més autogovern i un estatus especial dins Europa per a les Illes, així com prioritzar els residents de llarga durada en les polítiques públiques.
Finalment, ha fet una crida a afrontar “problemes històrics amb solucions històriques” i ha conclòs: “Pel futur dels nostres fills i de la nostra llengua, necessitam una Mallorca digna: els mallorquins primer”.


- Manacor a s’Agrícola va acollir la taula rodona titulada “Estan preparats els hospitals per a la gent gran?”, una trobada que va reunir professionals de diferents àmbits sanitaris, moderat per Antoni Ferrer
- El Consell de Mallorca cierra la temporada de «Jocs esportius escolars» con más de 12.000 participantes
- Luan Muller, intervenido con éxito de su rodilla
- VOX EXIGE SOLUCIONES URGENTES PARA ALOJAR A LOS GUARDIAS CIVILES EN MALLORCA Y REFORZAR SU LUCHA CONTRA EL NARCOTRÁFICO
- La Festa Quintada reuneix centenars de famílies al Parc Municipal de Manacor
- Detienen a dos menores por obtener imágenes íntimas de otra menor de Manacor y difundirlas en un grupo de mensajería. Los jóvenes fotografiaron con sus teléfonos las fotos comprometidas
- El Govern destina 300.000 € a ayudas para impulsar la limpieza de torrentes en explotaciones agrarias y ganaderas. El plazo para presentar solicitudes permanecerá abierto hasta el 31 de julio de 2026
- Mateu Melis i Coalició per Mallorca va votar en contra de la modificaicó de crèdit en càrrec al romanent proposat per l’equip de govern Més+PP a Capdepera, unes partides per noltros totalmente injustificades
- Interposición recurso impugnando la Ordenanza Reguladora del Estacionamiento en Determinadas Zonas del Municipio de Son Servera, de fecha 1 de abril, publicada el 9 de abril en el BOIB número 46
- La red de refugios del Consell de Mallorca cierra la temporada alta con 17.400 usuarios, un 8 % más que en el año anterior. El mes de junio registra un repunte de reservas













































