
deixalles.org 18/03/2026 - 18:28:36 | ![]() ![]() |
Gran èxit de participació a la jornada sobre reutilització i responsabilitat social en el sector turístic
La jornada sobre reutilització i responsabilitat social en el sector turístic, organitzada per la Fundació Deixalles en el marc del seu 40è aniversari, ha reunit avui a les instal·lacions de Deixalles Manacor un ampli ventall de professionals i representants d’entitats socials, empreses turístiques i institucions públiques. La convocatòria ha estat tot un èxit, tant per l’alta participació com per la diversitat de sectors implicats.
L’esdeveniment ha esdevingut un espai de trobada i reflexió al voltant del paper clau de la reutilització i l’economia circular dins el sector turístic, un àmbit estratègic per a les Illes Balears. Durant la jornada, s’han compartit experiències, reptes i oportunitats per avançar cap a un model més sostenible i socialment responsable.
L’obertura institucional ha anat a càrrec de Francesca Martí, directora de Fundació Deixalles; Pere Joan Planas, director de l’AETIB; i Inés Batle, vicepresidenta de la FEHM, que han coincidit en la necessitat de reforçar la col·laboració entre el sector social i el turístic per impulsar iniciatives amb impacte positiu en el territori.
Un dels punts destacats ha estat la presentació de projectes d’economia circular impulsats per entitats socials, així com la taula rodona posterior, que ha generat un debat ric i constructiu sobre els reptes i oportunitats de la reutilització en el turisme.
A més, la jornada ha posat en valor diverses bones pràctiques ambientals i socials desenvolupades a les Illes Balears, amb exemples concrets presentats per Natalia Prous, de Fundació Deixalles —en la ponència de la qual també ha intervingut Kiara Rodríguez, de Zafiro Hotels, per explicar la col·laboració entre ambdues entitats—, que ha destacat el valor de la inclusió laboral; Jara Blázquez, del Grup Bauzá, amb el programa de voluntariat corporatiu de Protur Hotels; Aina Ripoll, de la Fundació Impulsa, que ha exposat l’impacte de la comunitat circular a les Balears; i Magda Ramis, de Garden Hotel Group, amb iniciatives vinculades al projecte Gomila.
La sessió ha finalitzat amb una visita a les instal·lacions de Deixalles Manacor, on els assistents han pogut conèixer de primera mà la tasca que du a terme l’entitat en matèria de reutilització i inserció sociolaboral.
Com a conclusió, la jornada ha evidenciat una clara predisposició de tots els sectors implicats per avançar cap a una economia circular real. Administracions, empreses i entitats socials han coincidit en què aquest canvi només serà possible des de la corresponsabilitat i el treball conjunt. Sense la implicació activa de tots els agents, la circularitat queda en discurs; amb compromís compartit, esdevé una realitat transformadora.
Amb aquesta jornada, la Fundació Deixalles reafirma el seu compromís amb la promoció d’un model econòmic més just, inclusiu i sostenible, i destaca la importància de generar aliances entre sectors per avançar cap a un futur més responsable.


- Coalició PER MALLORCA proposa eliminar 41.000 places turístiques
- ANPE CONVOCA CONCENTRACIONES PARA RECLAMAR PAGAS EXTRAS ÍNTEGRAS Y UN PLUS DE DIFÍCIL COBERTURA PARA MALLORCA
- Els Catarres fan vibrar Santanyí en una nit multitudinària per les Festes de Sant Jaume
- Informes individuales sobre la ejecución presupuestaria, la deuda pública y la regla de gasto 2026 de las Comunidades Autónomas (CCAA)
- L’Ajuntament de Manacor, a través de la SAM, implantarà la facturació mensual del servei d’aigua, un canvi que serà possible gràcies a la digitalització dels comptadors. El canvi no modifica les tarifes
- El Consell de Mallorca alcanza dos acuerdos históricos para mejorar los servicios públicos y las condiciones del personal
- Más de 200 jóvenes disfrutan este verano del Multiaventures Jove en Cantabria
- Editorial: Están preparando los programas electorales para Manacor PP, PSOE, MÉS-Esquerra, AIPC, VOX, SyS, Embat, UM/Nou Ordre, Per Mallorca, Sumar, Podemos, EU
- El PP reclama al Gobierno de Sánchez que retire el recorte de la prestación CUME y proteja a las familias con hijos con enfermedades graves
- CCOO engega una campanya urgent als ajuntaments de Balears per desbloquejar les jubilacions parcials paralitzades fa un any













































