
cpermallorca 09/01/2026 - 19:20:09 | ![]() ![]() |
JOAN SERRA (PER MALLORCA) EXIGEIX ACCEPTAR EL NOU FINANÇAMENT: "MALLORCA NO ÉS UNA SUCURSAL DE MADRID"
El coordinador de la formació denuncia que el seguidisme de Prohens a l'estratègia de Feijóo condemna els serveis públics de l'illa.
Serra posa com a exemple els alumnes de l'Aina Moll "congelats" a les aules i el col·lapse sanitari a Son Espases.
El coordinador de Per Mallorca, Joan Serra, ha estat contundent avui en valorar la proposta del Ministeri d’Hisenda d’augmentar la cessió de l'IRPF i l'IVA a les comunitats autònomes. Serra ha enviat un missatge directe a la presidenta del Govern, Marga Prohens: "Mallorca no pot acceptar que el Govern posi l’estratègia de Feijóo a la península per davant dels interessos dels mallorquins. No governam per quedar bé amb Madrid, sinó per defensar la nostra gent".
Exemples de la degradació del benestar. Per Mallorca assenyala que el rebuig o el bloqueig d'aquests recursos per motius partidistes té conseqüències reals i doloroses. Serra ha denunciat la situació extrema que viuen els centres públics i hospitals: "Mentre el PP fa càlculs electorals pensant en les pròximes eleccions, els alumnes del CEIP Aina Moll han de fer classe amb abric i bufanda perquè estan a menys de deu graus.
És aquesta la Mallorca que vol Prohens? Una Mallorca on s'anul·len cirurgies a Son Espases per falta de llits i recursos cada pic de grip que patim?".
Segons Serra, l'actual sistema està rebaixant l'estat del benestar de les Illes fins a situar-les a la cua de les regions europees, una situació que qualifica de "límit i insostenible".
Pragmatisme davant la desconfiança amb el PSOE. Tot i que Serra ha reiterat la "manca de confiança històrica" cap al PSOE per la seva llarga llista de promeses incomplertes amb les Balears, ha demanat altura de mires. "Som vigilants i sabem que el PSOE ens ha oblidat massa vegades, però si ara hi ha un nou finançament possible que beneficia els mallorquins, s'ha de dir que sí. Sense excuses".
La formació insisteix que, malgrat que el model no sigui el perfecte, la urgència social ha de passar per davant de qualsevol tacticisme. No podem perdre ni un euro més per interessos polítics aliens a la nostra terra".


- El Govern de las Illes Balears celebra la decisión de la Comisión Europea de rechazar el 'Registro de Viajeros' y abrir un procedimiento formal de infracción contra el Gobierno de España por esta cuestión
- Moixos Manacor. Amig@s. Os necesitamos, tenemos muchísimos gatos a nuestro cargo. Todos son recogidos de las calles y campos y con nuestros pocos medios económicos, no podemos asumir todos los gastos
- Dimecres 10 de juny, a les 20h a s'Agrícola Manacor presentació del llibre de Toni Planissi, "todas las mentiras conducen a la verdad", la presentació anirà a càrrec del periodista i editor Sebastià Sansó
- Manacor ha celebrat davant de centenars d’espectadors aquest diumenge una nova edició de la Desfilada de Carrosses i Comparses, un dels actes més destacats de les Fires i Festes de Primavera
- Portopetro presenta el programa complet de les Festes de Sant Joan 2026
- El Club Bàsquet Manacor y el Centro Universitario Instituto Nebrija Mallorca firman un convenio para impulsar la formación de deportistas y empleados, ofrece un descuento del 10 %
- El PP Balears asegura que priorizará la tramitación de la Ley de regulación de entrada de vehículos en el Parlament
- ESQUERRA UNIDA-PODEM DEFENSARÀ AL PLE DEL PARLAMENT UNA LLEI PER LLUITAR CONTRA L’ASSETJAMENT IMMOBILIARI
- El tenor Eduardo Sandoval i el pianista Miquel Estelrich omplen l'església de s'Alqueria Blanca
- El primer punto se queda en Murcia (4-1)













































