
ajsantanyi.net 13/12/2025 - 11:57:07 | ![]() ![]() |

La Junta Local de Seguretat aborda l’impacte de la immigració irregular i l’estat dels projectes de seguretat al municipi de Santanyí
La Junta Local de Seguretat del municipi de Santanyí s'ha reunit avui sota la presidència de la batlessa Maria Pons i amb la presència del delegat del Govern de les Illes Balears, Alfonso Rodríguez. A la trobada han assistit representants de la Guàrdia Civil, la Policia Local, la Direcció General d'Emergències i Serveis Socials de l'Ajuntament.
La sessió ha abordat diversos punts clau de l'ordre del dia, entre els quals destaquen la valoració de la temporada turística 2025 en matèria de seguretat, l'adhesió al Protocol VioGen, i l'anàlisi de la situació d'immigració irregular.
Preocupació per la immigració irregular i la gestió de les pasteres
La batlessa Maria Pons ha traslladat la principal preocupació del municipi, fent èmfasi en la qüestió de la seguretat. Ha subratllat que les característiques de Santanyí, amb 13 nuclis de població i una població que a l'estiu es multiplica per cinc, fan que la gestió sigui molt complicada.
En aquest sentit, Santanyí s'ha convertit en un dels municipis més afectats per l'arribada de pasteres, un fet que trasllada una sensació d’inseguretat a la ciutadania. La batlessa ha insistit que: “Amb l'arribada de pasteres sempre que l'estat de la mar ho permet, obliga tant a la Policia Local com a la Guàrdia Civil a dedicar-hi molts de recursos, cosa que fa que els agents no es puguin dedicar a altres tasques”.
A més, la batlessa ha remarcat la problemàtica de les embarcacions abandonades. Actualment, hi ha 21 embarcacions a les dependències municipals i 7 més a diferents punts de la costa de Santanyí de difícil accés. L'Ajuntament ha insistit en la necessitat d'agilitzar la retirada d'aquests vehicles i ha reclamat a la Delegació del Govern solucions al més aviat possible.
Habitatge i Noves Infraestructures per a Agents
La batlessa ha aprofitat la Junta Local per demanar un augment dels recursos destinats als cossos de seguretat i ha plantejat la necessitat de facilitar l'accés a una residència als agents que venen a fer feina al terme. Pel que fa a les infraestructures, s’ha confirmat l’avenç del projecte de construcció de la nova casa quarter de la Guàrdia Civil al municipi, del qual ja s'està redactant el projecte.
A més, la batlessa ha anunciat que l'edifici multifuncional de Cala d'Or estarà llest molt aviat, i que acollirà unes dependències per a la Guàrdia Civil. L'objectiu és que hi hagi una oficina SATE (Servei d'Atenció al Turista Estranger), que serà la primera d'aquestes característiques al sud de Mallorca.
A la Junta Local de Seguretat del municipi de Santanyí, també s'ha abordat l'adhesió al Protocol VioGen per reforçar la protecció de les víctimes de violència domèstica i de gènere, subratllant la indispensable coordinació entre la Policia Local i la Guàrdia Civil.


- El conseller de Agricultura Joan Simonet, asistirá el domingo 14 de junio a la recepción y visita institucional de la XXIX Feria de Son Servera, con 19 productores de Mallorca y Menorca
- II Cata de Vinos de S'Agrícola Manacor corrió a cargo de la bodega Galmeés i Ferrer de Petra. Cuatro vinos excepcionales que el enólogo Arnau Galmés Ferrer comentó con pasión y cariño
- ANPE ASISTE A LOS PARTICIPANTES DE LAS OPOSICIONES DEL PERSONAL LABORAL NO DOCENTE
- La CNSE celebra 90 años de lucha colectiva acompañada por más de 2.500 personas sordas de toda España: “Los derechos pueden perderse si no se defienden cada día”
- El PP Balears logra que el Parlament impulse la simplificación de trámites para las familias numerosas
- Un centenar largo de simpatizantes y amigos/as asisten a la presentación de la mayoría de edad política de Embat Manacor, estarán en la parrilla de salida en las municipales de mayo de 2027
- Las reservas hídricas de las Illes Balears se sitúan en el 47%: (Menorca, Artà, Manacor-Felanitx, Migjorn, Palma-Alcúdia y Eivissa) se mantiene en prealerta, y el 10,2% restante (Es Pla) en alerta
- 20 días para alegaciones desde hoy 13 de junio para el Proyecto básico y ejecutivo de construcción de nave y edificaciones anexas para granja de gallinas ponedoras en Manacor
- El Tendedero: El parque fotovoltaico Cementer de Inca no se hace; BIC “tela de llengües de Mallorca”; Reforma y ampliación del Auditorio de Felanitx; Francesc Jaume Ramis Juez de Paz sustituto de Sineu
- Las Comisiones de Industria y Transporte y la de Construcción y Empresas Auxiliares de CAEB se reúnen para perfilar las ayudas por el conflicto en Oriente Medio













































